Hvad er ordrestyring?

Ordrestyring er kontrol over hvilke ordre bliver foretaget hos ens virksomheder. Ofte gøres der brug af diverse systemer som automatisk er i stand til at håndtere aktivitet i ens forretning.

20.08.2021

Hvad er en ordre?

At lave en ordre er at lave en bestilling af en vare, eller igangsætning af et projekt og produktion.

For de fleste virksomheder kommer der ofte store mængder af ordre eller bestillinger igennem, på diverse produkter eller deres eget produkt. Det anbefales derfor at anskaffe sig et system der automatisk kan håndtere større mængder på samme tid, på en overskuelige måde. Alt efter hvilke system der passer til jer, er ofte baseret på behov og branche. Der kan være står forskel på om det er en håndværker eller produktionsarbejdere, som skal bruge et ordrestyringssystem.

Det kan derfor være fornuftigt at have styr på sin ordrebeholdning, og gå efter et system, hvor det kan snakke sammen på flere platforme og enheder. Eksempelvis en mobil-app hvor ordre eller timer kan tidsregistreres. Tidsregistrering er et vigtigt element, der kan hjælpe med at klargøre, hvor lang tid en medarbejder kan bruge på en ordre. Ved at have hele processen digitalt gøres det automatisk nemmere at beregne og registrere timer og ordre, som hurtigt kan beregnes om til løn til medarbejderen.

Hvad er ordrestyring?

Ordrestyring kan ændre betydning alt efter formål. Ordrestyring kan være til kunder som køber vare på nettet, og nu ønsker at følge hvor langt deres vare er samt, hvornår den kan forvente at lande hos ens dør. Alt i processen efter at en vare er lagt i kurven. Men ordrestyring kan også være kontrol af de diverse skridt når et produkt, produktion eller projekt sættes i gang.

Hvorfor er ordrestyring vigtigt?

Ordrestyring er vigtigt fordi det styrer hele processen efter et køb eller en produktion er påbegyndt. Alt i ordrekontrollen involverer de nødvendige processer og systemer som er sat op på forhånd, med specifikke personer eller maskiner som for tildelt en rolle når processen er sat i gang.

En problemfri proces resulterer i at kunderne eller medarbejderne som er en del af ordren, er tilfredse.

En god ordrestyring sikrer at en proces ikke bliver sat i gang uden årsag, eller at ressourcer er spildt uden årsag. For B2B eller produktionsvirksomheder er det optimalt at optimere alle processer for at spare økonomisk og sikre stabile resultater til deres samarbejdspartnere eller slutkunder.

Gennemsigtighed på alle processer giver en bedre oplevelse, da en god ordrestyring bliver vigtigere og vigtigere, da I har lovet kunden specifikke datoer for levering eller jeres medarbejdere er klar over hvor i processen de er, og hvor lang tid de kan forvente at ordren skal tage.

 

TimeMap’s ordrestyring

Ordrestyring er en kerneopgave, som for os sikrer at vores kunder er tilfredse og fortsat vil være samarbejdspartnere med os hos TimeMap. TimeMap fokuserer primært på ordrestyring i form af projekthåndtering og tidsregistrering.

Vi har hoved- og underprojekter som kan kategoriseres uendeligt, men vi anbefaler at holde det så simpelt som muligt, for at give overblik. Formålet er at gøre diverse ordrestyringer og projekter overskuelige og tildele projekter.

En ordre kunne f.eks. være græsslåning for et firma, og det skal tildeles til en specifik medarbejder, som stempler ind og ud. Der har vi mulighed for at tildele ordren, som så kan stemple ind og ud, og færdiggøre opgaven direkte fra deres mobil-app.

Vi kan yderligere at eksportere ordre og projekter til eksterne sagsstyringssystem, hvis I har flere systemer som skal være i stand til at kommunikere med hinanden.

Emner: Ordrestyring Tidsregistrering TimeMap Tidsregistreringssystem